Je bent nu hier Sightseeing Rotterdam > FAQ

FAQ

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden van Sightseeing Rotterdam. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Op welke dagen en tijden zijn er sightseeing tours?

De vertrekdagen en -tijden verschillen per seizoen en per sightseeing activiteit.
Check hier de dagen en tijden van Hop-On Hop-Off City Sightseeing.
Check hier de dagen en tijden van Splashtours.
Check hier de dagen en tijden van Segway Tours.
Check hier de dagen en tijden van de Pannenkoekenboot.
Check hier de dagen en tijden van de RIB-boot.

Waar starten en eindigen de tours?

Je vindt hier meer informatie over de vertreklocaties en bereikbaarheid.

 

Moet ik ook voor mijn baby een plaats reserveren?

Bij Hop-On Hop-Off City Sightseeing betaal je voor kinderen t/m 3 jaar geen ticket en zij zitten op schoot.
Bij Splashtours betaal je voor kinderen t/m 11 jaar een kinderticket.
Bij de Pannenkoekenboot betaal je voor kinderen t/m 2 jaar geen ticket.

Waar kan ik reserveren?

Reserveren kan via deze website, bij de Rotterdam Info Store, bij de ticketbalie van De Zwarte Zwaan of bij de ticketbalie van Café Ech Wel. Combinatietickets kun je alleen online reserveren en betalen.

Hoe kan ik annuleren?

Tot 14 dagen kan de reservering kosteloos gewijzigd worden. Dit kan telefonisch via: 010-302 02 88 of door een email te sturen naar info@sightseeingrotterdam.nl  Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden.

Hoe ontvang ik mijn tickets?

Nadat de betaling ontvangen is, krijg je een e-mail met daarin de betalingsbevestiging. Direct daarna ontvang je een tweede e-mail dat je entreebewijs is.

Ik kan het ticket niet uitprinten, is dat een probleem?

Indien je thuis geen printer hebt, raden wij je aan om je te melden op de Parkhaven 9 bij De Zwarte Zwaan. Wij kunnen daar voor jou de tickets printen.

Ik ontvang geen tickets, hoe kan dat?

Wanneer de e-mail met daarin jouw ticket niet binnen enkele minuten is aangekomen, kan dat twee dingen betekenen;

  1. De e-mail is in de spamfilter terechtgekomen. In dat geval dien je in de spamfilter te kijken of bij ongewenste e-mail of daar het ticket in terecht is gekomen. Kunt je dit niet meer terug zien, dan raden wij je aan om een ander e-mailadres aan ons door te geven via e-mail info@sightseeingrotterdam.nl of per telefoon 010-302 02 88.
  2. Het e-mailadres is niet correct genoteerd.

Je kunt bij twijfel het beste even contact opnemen met Sightseeing Rotterdam om het juiste e-mailadres door te geven. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@sightseeingrotterdam.nl of te bellen naar 010-302 02 88.

Waar kan ik het beste parkeren?

In het centrum van Rotterdam geldt overal betaald parkeren en vaak kun je alleen betalen met een PIN-pas of creditcard. Wij raden je aan om de auto te parkeren op de parkeerplaats bij de Parkhaven. Dit is de dichtstbijzijnde parkeerplaats.

Is er in de buurt een invalidenparkeerplaats?

De dichtstbijzijnde invalidenparkeerplaatsen zijn: Parkhaven, Coolsingel 103

Vertrekt Sightseeing Rotterdam ook in de herfst- en wintermaanden?

Ja, wij zullen elke maand tours verzorgen. Afhankelijk van de weersomstandigheden (ijzel of hevige sneeuwval) kan het voorkomen dat in de maanden november t/m januari tours niet doorgaan en/of verplaatst worden.

Is Sightseeing Rotterdam toegankelijk voor gasten die slecht ter been zijn?

De bus is niet rolstoelvriendelijk. Het is helaas niet mogelijk om met een rolstoel de bus in te gaan. Wanneer je zelf de treden op kan lopen de bus in, ben je van harte welkom aan boord.

Tot wanneer is mijn kadobon geldig?

Er is geen einddatum gebonden aan de Sightseeing Rotterdam cadeaubon. De cadeaubon komt dus niet te vervallen.

Zijn huisdieren toegestaan in de bus?

Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen de bus in.

Kan ik gebruik maken van mijn Ooievaarspas?

De Ooievaarspas wordt niet geaccepteerd.

Kan ik gebruik maken van mijn Rotterdampas?

De Rotterdampas wordt wel geaccepteerd.

Kan ik gebruik maken van mijn Jeugd Vakantie Paspoort?

Het Jeugd Vakantie Paspoort wordt niet geaccepteerd.

 

 

Waar kan ik lunchen, dineren, borrelen?

Bij restaurant De Zwarte Zwaan op de de Parkhaven 9 kun je heerlijk lunchen, dineren en borrelen. Ben je met 20 personen of meer? Dan openen wij graag de deuren eerder voor een gezellige lunch.

Kan ik de bus exclusief afhuren?

De Sightseeingbus kan exclusief afgehuurd worden. Voor uitgebreide informatie kun je hier klikken of contact opnemen met onze sales-afdeling door een e-mail te sturen naar info@sightseeingrotterdam.nl of te bellen met 010-302 02 88.

Boek nu

Vul hier uw gegevens in en wij bellen u terug

Bel me terug